Humboldt-Universität zu Berlin - Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät

Finanzierung der Promotion

+++ Aktuelle Ausschreibungen +++

Humboldt Research Track Scholarship

Das sechsmonatige Übergangsstipendium richtet sich an hervorragende Absolvent*innen oder Studierende kurz vor Abschluss eines Masterstudiums und dient der Vorbereitung eines Promotionsvorhabens.

Um mehr Promotionsinteressierten mit Behinderung oder chronischer Krankheit den Weg zu einer Promotion zu eröffnen, werden Bewerbungen aus dieser Zielgruppe besonders berücksichtigt.

Die aktuelle Bewerbungsfrist läuft bis zum 15. Oktober 2024 für einen Förderbeginn ab 1. Januar, 1. Februar oder 1. März 2025.

Ausführliche Informationen zu den Übergangsstipendien finden Sie unter: Humboldt Research Track Scholarship

Yousef Jameel Scholarship

With support of the Jameel Education Foundation UK, Humboldt-Universität zu Berlin will annually award two scholarships to doctoral candidates in the natural science fields of informatics/ computer science, mathematics, biology/ biomedicine, chemistry, physics, geography and agricultural science.

Applicants from the following countries are eligible for application: Arab region: Algeria, Egypt, Iraq, Jordan, Lebanon, Libya, Morocco, Palestine, Saudi Arabia, Syria, Tunisia, Yemen. Furthermore, we ask for applications from Turkey, Malaysia, Indonesia, Nigeria und Sudan (citizenship and residence)

Current call for applications - Terms and conditions

• Scholarship period: three years
  • Amount of scholarship: € 1,450 per month plus, if applicable, a family allowance, language course costs, and a set research allowance
  • Planned commencement of studies: early 2025

Application deadline: 30.09.2024. Further information can be found under Yousef Jameel Scholarship.

Die Betreuung einer Promotion